Brzdove oblozeni / celist pro váš motocykl
Objednejte si motocyklové Brzdove oblozeni / celist za nízké ceny
Brzdove oblozeni / celist pro Top značky motocyklů
Brzdove oblozeni / celist Bestsellery pro motocykly v našem katalogu
Tyto produkty jsou nejprodávanější z katalogu Brzdove oblozeni / celist. Nejširší výběr produktů nejlepších značek vám pomůže při výběru Brzdove oblozeni / celist za snížené ceny a zaručí vám dokonalou kompatibilitu do vašeho motocykla.
Motocyklové brzdové destičky jsou součástí systému, který je zodpovědný za zastavení vozidla. Jsou to desky, na kterých je třecí obložení. Když jsou tlačené oproti brzdovým kotoučům, vytváří se zde tření, které je potřebné na zpomalení rotace kol.
Druhy motocyklových brzdových destiček
Podle místa montáže:
- Přední. Jejich životnost je asi 15,000 - 20,000 km.
- Zadní. Pokud nejsou vystaveny velké zátěži, správně mohou fungovat více než 20,000 km.
Podle hlavního materiálu:
- Kov. Velmi dobře vydrží i vysokou teplotu a pomáhají při čištění kotoučů. Jsou relativně levné a mají výbornou vlastnost odvádění tepla. Třecí obložení může obsahovat grafitové, pryskyřičné, keramické a jiné komponenty.
- Karbon. Jsou vytvořeny hlavně pro motorsport. Jsou typické velkou účinností. Aby fungovaly správně, musí se rozehřát. Mohou být použity pouze s karbonovými brzdovými kotouči.
Mnoho výrobců dělí všechny součástky na několik skupin podle maximální (povolené) teploty:
- Do 400 °C. Obvykle mají černou barvu. Jsou vhodné na denní, nepříliš rychlou jízdu v městském prostředí.
- Méně než 650 °C. Nejčastěji jsou zelené. Jsou určeny pro ty, kteří preferují dynamický styl jízdy.
- Ne více než 750 °C. Jsou určeny pro sportovní a terénní motocykly. V prvním případě jsou červené nebo zlaté, a v druhém případě jsou žluté, světlemodré nebo tmavomodré.
- Do 1000 °C. Profesionální motocyklové brzdové destičky pro závodníky. Obvykle jsou oranžové.
Někteří výrobci uvádějí i koeficient tření. Čím je vyšší, tím vyšší je účinnost brzdění. Tento parametr může být následující:
- C (0.15);
- D (0.15-0.25);
- E (0.35-0.45);
- G (0.45-0.55);
- H (více než 0.55).
Selhání a jejich příčiny
- Kriticky zredukovaná tloušťka. Prvním příznakem je skřípavý zvuk z brzdových destiček. Nejpravděpodobnější příčinou je používání součástek i po konci jejich životnosti.
- Nerovnoměrné opotřebení. Děje se jako výsledek poškozených válců. Samotné selhání se projeví sníženou účinností brzdění.
Tipy na údržbu a výměnu motocyklových brzdových destiček
- Součástky vyměňte, pokud je jejich tloušťka menší než 2 mm. V manuálu motocyklu byste měli najít přesnější hodnoty. Navíc, pokud budete ze sestavy slyšet jakýkoli zvláštní zvuk, který není běžný, může to být znakem potřebné opravy.
- Pokud má vozidlo dva přední kotoučové mechanismy, vyměnit bude nutné oba sety brzdových destiček.
- Při nákupu dílů mějte na paměti, že destičky pro přední a zadní mechanismus se od sebe liší. Zohledněte i fakt, že mezi sebou nejsou vyměnitelné.
- V rámci instalace nových dílů je třeba je pevně zafixovat a zaběhnout. K tomu několikrát za sebou zatlačte páčku brzdy: takto se systém rychle vrátí do plně funkčního stavu.
AUTODOC: pouze kvalitní díly pro motocykly
V našem online obchodě si můžete koupit motocyklové brzdové destičky nejvyšší kvality. Všechny produkty nabízené v AUTODOC katalogu jsou v nabídce za dostupné ceny, a to zejména během akcí. Objednejte si online pouze za několik minut a pořiďte si ty nejlepší věci pro váš motocykl.