Vzduchovy filtr pro váš motocykl
Objednejte si motocyklové Vzduchovy filtr za nízké ceny
Vzduchovy filtr pro Top značky motocyklů
Vzduchovy filtr Bestsellery pro motocykly v našem katalogu
Tyto produkty jsou nejprodávanější z katalogu Vzduchovy filtr. Nejširší výběr produktů nejlepších značek vám pomůže při výběru Vzduchovy filtr za snížené ceny a zaručí vám dokonalou kompatibilitu do vašeho motocykla.
Motocyklové vzduchové filtry čistí vzduch, který proudí do motoru. Brání malým abrazivním částicím, aby se dostali do pohonné jednotky, čímž snižují riziko jejího předčasného opotřebení.
Druhy motocyklových vzduchových filtrů
Podle materiálu:
- Papír. Obvykle jsou levné. Nejsou vhodné pro vozidla, která se často používají na prašných cestách. Životnost se liší podle modelu motocyklu. Například při některých motocyklech je to 5,000 - 8,000 km, a u jiných až do 24,000 km. Každých 6,000 - 8,000 km se doporučuje zkontrolovat díly a podle potřeby je vyměnit.
- Pěna. Jsou schopny zachytit velké množství nečistot. Nejčastěji je mají motocykly, které jezdí ve velmi prašném prostředí. Součástky tohoto typu vyžadují čištění a impregnaci pomocí speciálního oleje. Intervaly údržby jsou uvedeny v manuálu vozidla a většinou je jejich hodnota 2,000 až 10,000 km. Výrobci motocyklů s těmito součástkami obvykle neuvádějí konkrétní intervaly výměny, ale doporučují kontrolovat integritu pěny při každém čištění filtru. Pokud se přetrhne, je třeba okamžitě instalovat novou součástku.
- Plisovaná netkaná látka. Také známá jako filtr s vysokým průtokem. Často se používají při tuningu motocyklů, protože dokáží zlepšit dynamiku. Impregnují se pomocí speciálních roztoků. Jejich údržbu se doporučuje provést každých 4,000 - 5,000 km. Celkově tyto motocyklové vzduchové filtry vydrží až do 250,000 km.
Selhání: jejich příčiny a příznaky
- Ucpání. Je to nezbytná součást příliš dlouhého používání součástky. Toto selhání může být indikováno sníženým výkonem motoru, zejména při zrychlování při středních otáčkách motoru. Navíc, při rychlém otočení rukojeti plynu při volnoběhu motoru se z výfuku může objevit černý kouř. Spotřeba paliva se v tomto případě může zvýšit o 10%.
- Roztržený filtrační prvek. Výsledkem je, že do motoru se dostane špína, což vede k předčasnému opotřebení jeho prvků - zejména pístů. Běžící motor může vydávat zvuk klepání. Jednou z příčin roztržení jsou nedbalé úkony při údržbě této sestavy.
- Snížená kapacita průtoku papírového materiálu. Obvykle se to děje jako výsledek vniknutí vlhkosti po přejezdu přes hluboké kaluže. Ukáže se to zvýšeným odporem vzduchu, což vede k pomalejší reakci škrticí klapky.
Tipy na údržbu a výměnu motocyklových vzduchových filtrů
- Na oplachování součástek je třeba použít speciální látky. Nepoužívejte na to benzín ani jiné agresivní chemikálie: mají totiž negativní vliv na součástku.
- Součástka se nesmí instalovat šikmo, a filtrační prvek musí sedět co nejtěsněji.
AUTODOC: pouze kvalitní díly pro motocykly
V našem online obchodě často nabízíme různé akce. Využijte naše výhodné nabídky ještě dnes na nákup motocyklových vzduchových filtrů, a zaplaťte přitom co nejméně.